Casuarina -first rapport.

Hej pa er!
Har inte riktigt hunnit uppdatera pa ett tag nu, som ni markt...
Kom upp till Casuarina pa guldkusten i mandags, da hamtade Rebecca mig pa flygplatsen, svensk tjej som var aupair har tills i fredags. Vi tva var totala olikheter, vilket var valdigt jobbigt. Hon var inte den lattaste att handskas med.. Nu ar iallafall hon borta, antligen!!!

Familjen jag bor hos ar pappa Peter och hans flickvan Bre (lite lik Anna Anka, fast 30 ar istallet for 40 hahahah). Kidsen ar Jemma 8,5 ar och Lukas 6,5 ar. Kidsens mamma ar svensk men pa ett invecklat satt kommer vi bara bo hos pappan nu ett tag..

Vi bor i ett sjukt stort hus i Casuarina. Konstiga ar att Casuarina bestar enbart av massa nybyggda villor, haha. Det finns iaf ett gym med pool och tennisbanor och ett cafe. 7 km har ifran ligger ett samhalle som heter Kingscliff som ar nagot storre. Fortsatter man 1,5 mil norrut kommer man till Coolangatta som ar annu nagot storre. Har iaf kladaffarer, Gloria Jeans och McDonalds.. :)
Casuarina och de andra samhallena ligger precis vid havet. Fran Peters hus har jag typ 70 meter att ga, behover inte ens korsa en vag.
Har inte lyckats fa in internet pa min data annu, darfor jag skriver med a och o, istallet for med prickar...
Familjen kanns bra, men hade sjuk hemlangtan i morse! Jobbigt ar att familjen fortfarande ar i Thailand sa jag kan ju inte ringa dem. Tur sa forsvann den ratt fort, alla hjartansdag idag, sa vi var pa ett hotell har jamte och at frukost, so nice :) Sen poolen med Jemma och Bre. :) Strax ska jag aka till Kingscliff och lamna tillbaka en film i video store som jag och Jemma kollade pa igar kvall, ice age 3. Ratt skon haha. 

Kan beratta om i fredags :) Det var en riktigt bra dag! Jag, Rebecca tre andra aupairer och Bre var i Coolangatta for en kaffe pa Gloria Jeans. Sedan fortsatte jag och Bre sjalva till en kladaffar med verkligen annorlunda, men sota, fina, haftiga klader. Bre ar san varsta fashion woman sa det var extra kul att ga med henne dit. I mars ska hon borja studera pa nat fashion skola of Australia eller nat, tills dess ar hon oxa ledig pa dagarna, som jag. Innan har jag bara hort att Bre ar san himla knepig tjej, men sen hon fick reda pa hur langt jag sprungit en dag, alska traning och healthy food har hon blivit oppnare haha. "Alla andra aupairer ar alltid sa onyttiga! De tranar inte, de roker och de dricker massa. De bryr sig inte sa mkt om kidsen mm"  Hrm, man undrar ju hurdana aupairer de haft innan liksom... Pa kvallen var jag och familjen pa gymmet. (Rebecca akte fre kvall, finally!!) Vi joynade en class med spinning och cirkeltraning. Sa sjukt kul!!! Vet inte nar jag hade sa kul pa en traning senast!! Jobbigt var det oxa, kanner fortfarande i mina ben! Rolig grej var att det svarta golvet fargade av sig pa nat konstigt satt sa jag blev helt gra i ansiktet hahaha. Vilket bara gjorde att jag och de andra deltagarna hade annu roligare :P Fardiga med traningen 6,30 dusch och sen akte vi till nagra vanner. Nar vi kom till vannerna fragade nagon om jag fatt kora porschen an. "Det beror pa hur mkt Peter dricker ikvall haha" svarade jag. Vilket visst var kul haha. Han hade tom sagt till mig att han skulle ha nagra drinkar ikvall sa jag kanske far kora hem.. Men det behovdes inte. Har nog med att kora min egen lilla Golf har pa vanster sida av vagen. Tank da en stor Porsche! :O haha.
Ska oxo beratta att min kara van Johanna och Elina ar pavag hit upp nu! och de ska bo har hos oss!! :D Ska bli saaa kul att traffas!! Nar jag far internet pa min data lovar jag att lagga upp lite bilder :)

Saknar er friends! Onskar att fler av er kan komma hit! Kramar och pussar Lina!

Kommentarer
Postat av: Katarina

Du kommer att bli bortskämd. Låter ju som rena lyxlivet. Nice. Du ska väl jobba lite också, inte bara roa dig??

Kramar Katarina

2010-02-14 @ 10:29:29
Postat av: Lina

Haha. Jag kommer slita som en varg! :P Kanske inte, men det blir faktiskt mer jobb än vad det var tänkt. Då bodde kidsen halvtid hos mamman och då gjorde hon alla aupairsysslor.. Men det blir nog bra det här :) Kommer väldigt bra överrens med familjen :) Har hängt upp massa, massa tvätt oxå. hehe. Kramar Lina!

2010-02-14 @ 10:58:54
URL: http://linafinas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0