Maratonstädning och Samuel Ljungblahd.

Jag och Elin var klara med vår frukost kl. 12. Elin har jobbat här på vandrarhemmet i sommar och denna lördagmorgon så hon kan det där med att laga frukost. Grahamsgrynsgröt, kokta ägg, bröd och massa te :) Sedan städade vi hela huset. Våra egna rum och toaletter. + huset. Vi rensade tom. duschbrunnarna. Något av det äckligaste vi gjort alltså.
Pappa, tänkte på dig flera gånger, att det alltid är du som får göra detta hemma. Du gör det riktigt bra! Och tack vare att jag kikat på dig, kunde jag det där att öppna vattenlåset under handfatet och att komma ihåg att ha något under för det alltid rinner lite vatten ;)

Inte ergonomisk arbetsställning det här.

Vädret var så konstigt. Växlade mellan hällregn, strålande sol, åska och hagelskurar. Jag och Elin försökte fånga lite hagel, men vi fick inte så många.. :P Kl. 15,45 hände något av det läskigaste, blixten slog ner! Jag stod i dörröppningen och Elin var inne i köket.. och PANG! uppe i skogen, och vi bara
"AAAAAAAAAAAA!!
Vad ska vi göra!???
kraaaam!!"

All elekricitet slogs ut, så det var tur vi just kokat vatten så vi kunde lugna oss med någon kopp chai-te.
Vi tyckte vi hade varit rätt effektiva när det tog oss fyra timmar att städa vårt palats. Men när vi träffade Zacke, Simon och Ludvig sen, visade det sig att de också städat sitt hus idag. På en timme.. Men fint blev det! :)


Värsta hagelskuren och sen slog åskan ner!


De vackra molnen kom.

Kvällen hyrde vi skolans minibuss. Vi var 9 kompisar som åkte till Alingsås för att äta på Stures bowling och sportbar. Sjukt stora portioner. Min pasta kunde seriöst delas mellan fyra.


Elin och Skellefteå-Karro :)


Jag, Zacke, Ludvig och Simon. :)


Folks.

Därefter åkte vi till Vårgårda för konsert med Samuel Ljungblahd. Soooo good!

On the road again! O yeah!

Kommentarer
Postat av: Maggan

Ni verkar haft en härlig helg!

2010-08-29 @ 20:41:35
Postat av: pappa

Verkligen fullt upp för Er. Perfekt att ni kan hyra lilla bussen för en tur.

Alltid bra att kunna det där med lite "rörmokeriarbete".

Tummis pappa

2010-08-29 @ 23:06:29
URL: http://[email protected]
Postat av: Lina

Härligt skojig helg :)

Ja haha, jag kände mig riktigt händig! Speciellt när jag fick glänsa med handfatskillsen för elin. haha.

2010-08-30 @ 20:26:26
URL: http://linafinas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0