Mount Warning. 1156.

A wow! Idag har jag bestigit berg!! Inte vilket berg som helst, utan Mount Warning! :D
1156 meter over havet. Landskapet har pa Tweed Coast ar verkligen nagot over det vanliga! Det ar sa gront, kupperat och alldeles underbart!! Jag har sagt flera ganger hogt for mig sjalv "wow! so beautiful!" och det ar sant! Ar ju latt att man blir hemmablind, sa jag brukar paminna mina "lokala vanner" hur fint de har det har! :) Seriost!


Mount Warning och toppen!

Det blev en harlig blandnig av walking, running and climbing! En haftig stig serpentinade sig upp genom regnskogen 4,5 km. Sista 200 meterna var det redig klattring! Det var nog coolast! :)
Uppe pa toppen var det fyra sma look-outer med maps vilka andra toppar och stallen man kunde se. Till exempel Point Byron. Fyren i Byron Bay :)
Det var manga som blev positivt forvanade nar jag kom och sprang, haha. "a wow, du springer! Eller den har, "springer du upp till toppen far du 1000 dollar."
Det var inte alla som klarade ta sig till toppen. En kvinna satt och vantade pa sina vanner i mitten av klattringen. och en annan satt nedanfor den borjade.


Vagen upp till toppen.


View.

Nasta gang ska jag ta med kameran sa jag kan lagga upp egna bilder, slippa ta fran natet, haha.

Halva vagen upp fick jag stanna for en olycka. En kvinna hade halkat och skadat sig, sa en helikopter var tvungen att hamta henne! Hjalp vilken vind en helikopter orsakar alltsa, flera trad och grenar som flog at olika hall. Traden stod ju kvar, men lite val snea blev de... hehe. Men det gjorde faktiskt den haftiga utsikten desto battre! I och med den handelsen fick jag ocksa svar pa en fraga jag stallde mig lite tidigare i borjan av min trip. Pa tva stallen var det en ganska stor, gul, rektangular platta vid sidan av stigen. jag tankte att det kanske anvands om man vill satta sig dar och kolla soluppgangen.. men de anvande den att hissa upp kvinnan ifran. haha. Nu vet jag ju inte om det bara anvands for olyckor/helikoptrar. Annars kan man ju i och for sig anvanda de till att kolla utsikten ocksa :)

All together tog det 2 h och 7 min for mig upp och ner + lite tid pa toppen! Rekommenderad tid var daremot 4-5 timmar.. men de e klart om man bara gar, tar massa fikapauser och beskada-utsikten-valdigt-ofta-pauser tar det nog minst 5 timmar... Jag sprang faktiskt storre delen av biten.
Good job Lina! Thanks! :)

Och jag sager bara, hands up for Mount Warning! Wihoo! :D

Kommentarer
Postat av: pappa

Hej Lina

Bra jobbat Lina. Det ser verkligen vackert ut.

Tummis från Pappa

2010-04-24 @ 13:55:58
Postat av: Lisa

Härligt jobbat, Lina! Du är så duktig så.

Jag och Kajsa har också varit flitiga idag. Hehe. Det gick fint för oss och vi kom på en 13:de plats! Vi är helnöjda.



Ikväll blir det träningspass #2 i och med the baseballs i gisleparken! Haha!

2010-04-24 @ 14:05:03
URL: http://lisaseskapader.blogg.se/
Postat av: Maggan

Bra jobbat, hade varit kul att vara med dig!

2010-04-24 @ 22:36:31
Postat av: Gunilla

hej Lina!

Hur långt från där du bor ligger det här berget? Det blev verkligen ett ordentligt träningspass. Du var igång ungefär lika länge som Lisa och Kajsa var idag. Kram mamma

2010-04-24 @ 22:45:41
Postat av: Lina

Tack allihopa :) Hade saklart varit skoj om ni kunnat vara med :) och bra jobbat Lisa! Hoppas baseballs var bra!

Det tar ungefar 40 min att kora till berget. Nar jag korde sista biten, da det serpentinar sig upp pa en smal vag, sa tankte jag pa nar vi akte till Forrest, pa Great ocean road. hehe.

Nu ska jag till kyrkan och sen bbq for Anzac day. :)

Kramar kramar kramar! :)

2010-04-25 @ 00:46:29
URL: http://linafinas.webblogg.se/
Postat av: pappa

Ja till Forrest va det verkligen häftig väg. Det va nästan så man mötte sig själv i varje serpentin.

2010-04-25 @ 07:14:45
Postat av: Elin

Nice Lina! You go girl ;). Jag maste ocksa gora det nar vi ar tillbaka, aven fast det blev mkt bergsbestigande pa forsta turen, imorgon blir det Kakadu! Vi ses nar vi ar hemma igen! xx

2010-04-25 @ 13:03:30
Postat av: Lina

Å ja pappa, det var samma sak här!! Påminde så mkt om Forrest-vägen! haha!



Å elin :) Vi måste göra mount warning tillsammans!! Och jag är really excited about your uluru m.m.-trip! :) Ser verkligen fram emot att träffa dig och höra om äventyren när du är back! XXX

2010-04-26 @ 03:07:26
URL: http://linafinas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0